Reial Congregació de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesucrist de Reus
Congregació de la Puríssima Sang de Reus.
Cliqueu per tancar.
Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers per tal de millorar la navegació de l'usuari en aquest lloc.
premi aquí per ampliar aquesta informació. .
Si continua navegant accepta la utilització d'aquestes cookies.

2017
<< DESEMBRE >>
DLDMDCDJDVDSDU
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Ajuntament de Reus
Diputació de Tarragona
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

ESCOLANIA I CAPELLA DE CANTORS DEL SANT CRIST DE LA SANG





L’Escolania i Capella de Cantors del Sant Crist de la Sang és un grup coral conformat per 47 integrants, sota la direcció tècnica i artística de la mestra Sílvia Virgili, que constitueix una Secció de la Reial Congregació de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesucrist de Reus.


Actualment, l’Escolania de la Sang la conformen 22 nens/es i joves de 5 a 22 anys. Alhora, l’Escolania es subdivideix en l’Escolania petita, amb 12 nens/es de veus blanques i l’Escolania gran, amb 10 nens/es i joves de veus de soprà, tenor, contralt i contrabaix

Per la seva banda, la Capella de Cantors de la Sang ve integrada per la veu de 25 adults.

Els membres de l’Escolania i la Capella de Cantors assagen i reben educació musical per part de la directora Sílvia Virgili, a raó de dos hores setmanals, que es distribueixen en una hora d’assaig conjunt, de l’Escolania amb la Capella de Cantors, i una altra hora que cada grup fa assaig per separat.

L’Escolania i Capella de Cantors de la Sang participen cada any en diferents celebracions i esdeveniments que els fa imprescindibles. Entre aquests, cal destacar el Concert de Nadal in memoriam del mestre Santiago Buqueras, el Concert de Santa Cecília, que té lloc a la Prioral de Sant Pere de Reus, a finals de novembre, el cant dels Goigs a la Mare de Déu de Misericòrdia durant el Rosari de Torxes del dejuni de la festa de Misericòrdia o la participació musical en la processó de Corpus o Sant Pere.

Però sens dubte, l’aportació més rellevant de l’Escolania i Capella de Cantors de la Sang, cal trobar-la en els diferents actes de Setmana Santa que organitza la Reial Congregació, principalment, quan és cantat el tradicional Vexilla Regis acompanyant, al Sant Crist de la Sang durant la Processó de les Tres Gràcies i la Processó del Sant Enterrament.

Digne de menció també és la intervenció musical de l’Escolania i Capella de Cantors de la Sang, durant els Via Crucis de quaresma, la Funció de l’Agonia del Divendres Sant, les diferents misses i oficis de Setmana Santa, l’acta de vetlla i ofrena de flors blanques a la Mare de Déu de la Soledat, o el cant de l’Al•leluia i la resta de peces musicals interpretades durant el tradicional acte de Coronació del Senyor del Diumenge de Resurrecció.

La qualitat assolida per l’Escolania de la Sang ha permès que hagi estat acceptada per formar part de l’elit que representa la seva integració, dins de la Federació Catalana de Puericantores, fet que li reporta, la participació en concerts i trobades de corals de puericantors tant a nivell tant, com fins i tot internacional.

Tanmateix, l’Escolania i Capella de Cantors de la Sang forma part també del catàleg de corals, que la Diputació de Tarragona posa a disposició dels Ajuntaments i ens locals, per tal d’oferir concerts.

En l’estil artístic de l’Escolania i Capella de Cantors predomina la música religiosa, per la seva intensa relació amb la Setmana Santa, si bé també s’interpreta música tradicional catalana, i també d’estil més clàssic.

A nivell orgànic, l’Escolania i Capella de Cantors de la Sang disposa d’una directora que dirigeix la part musical i artística de la coral i una junta pròpia, que gestiona a nivell més general la Secció, tot això en grau depenent de la Junta de Govern de la Reial Congregació.

- Història de l'Escolania i Capella de Cantors.(+)

Des d’antuvi, el Sant Crist ha comptat amb l’acompanyament musical, tant en celebracions al Temple com a les seves sortides processionals. Durant segles, tant la forma de l’estructura musical com el nombre dels seus mestres directors han estat diversos. Els més destacats històricament han estat el mestre Victorino Agustí (compositor per excel•lència de la Setmana Santa reusenca amb obres com el Vexilla Regis), els mestres Baró, Estanislau Mateu i Santiago Buqueras.

Val a dir que fins l’any 1998, la Capella pertanyia al mestre Santiago Buqueres i la Reial Congregació de la Puríssima Sang, la contractava per totes les actuacions de la Setmana Santa.

Arribat l’any 1999, la Junta de Govern dirigida pel Clavari Sr. Josep Ramon Pallejà Sedó, va proposar al Sr. Santiago Buqueres, la creació d’una Escolania pròpia de la Sang, en la qual, la Reial Congregació de la Puríssima Sang havia d’oferir gratuitament als nens, formació de cant, solfa i vocalització, amb la única condició d’assistir a tots el concerts i actes de l’Escolania.

Malauradament, el Sr. Buqueres no va poder començar aquest nou projecte, fet que va motivar que la Junta de Govern i el propi Sr. Pallejà li fes el mateix oferiment al mestre Joan Solé, qui el va acceptar, prenent-se el projecte amb molta il•lusió. Fruit d’aquest acord, la Congregació de la Sang va adquirir un piano a més de tot el material adient, iniciant-se amb el mestre Solé, la formació gratuita de nens en el cant, solfa i vocalització i assistint als actes propis de la Setmana Santa, constituint-se la primera promoció de l’Escolania.

L’any 2003 pren el relleu de la direcció artística de la Capella, la mestra Sílvia Virgili i Guinovart, i un any després crea, ja de forma estable, l’Escolania de la Sang integrada per nens i joves fins als 22 anys, formant l’actual estructura unificada de l’Escolania i Capella de Cantors del Sant Crist de la Sang.

Ja en l’any 2005, l’empenta de persones com Rafel Ripoll o Josep Ruiz fan que es formalitzi una estructura orgànica que dirigeixi la secció, convertint-la en una de les divisions de la Reial Congregació amb més activitat, impuls i dinamisme.

Avui dia, té una activitat regular durant tot l’any, tant en l’àmbit concertístic com en el litúrgic.